ΟΙ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΡΗΜΟ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΕΝΑ
ΣΧΟΛΕΙΟ 1.700 ΕΤΩΝ ΠΕΡΙΠΟΥ, ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΕΝΟΣ
ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΟΥΣ ΠΑΓΚΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΩΣ ΘΡΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ, ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ Η ΝΑ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ - ΧΡΟΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΟΠΟΥ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΗΤΑΝ ΕΥΡΕΩΣ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΑ.
ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΓΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ, ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ ΩΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΙΧΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΟΥΣ ΠΑΓΚΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΩΣ ΘΡΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ, ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ Η ΝΑ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ - ΧΡΟΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΟΠΟΥ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΗΤΑΝ ΕΥΡΕΩΣ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΑ.
ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΓΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ, ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ ΩΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΙΧΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ.
ΤΟ
ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ TRIMITHIS (ΣΗΜΕΡΙΝΗ
AMHEIDA), Η ΟΠΟΙΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΑΣΗ DAKHLA, 322 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΠΕΡΙΠΟΥ
ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΝΕΙΛΟΥ.
ΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΕ, ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ 1979. ΤΟ 2001, ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗΝ AMHEIDA, ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ, ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΣΚΗΝΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΕ.
ΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΕ, ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ 1979. ΤΟ 2001, ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗΝ AMHEIDA, ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ, ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΣΚΗΝΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΕ.
ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ
ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ, ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΚΤΙΡΙΑ ΑΛΛΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΑΝ ΣΥΧΝΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ - ΟΠΩΣ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑΟΥΣ - ΚΑΙ, ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΝ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η RAFFAELLA CRIBIORE, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ, ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΣΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ZEITSCHRIFT FUR PAPYROLOGIE UND EPIGRAPHIK.
ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΚΙ ΑΛΛΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ – ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ AMHEIDA ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΜΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΤΟΥ, ΔΗΛΩΝΕΙ Η CRIBIORE. ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ «ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΕΚΕΙ, ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΩ ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ», ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η CRIBIORE.
ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ, ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΚΤΙΡΙΑ ΑΛΛΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΑΝ ΣΥΧΝΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ - ΟΠΩΣ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑΟΥΣ - ΚΑΙ, ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΝ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η RAFFAELLA CRIBIORE, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ, ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΣΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ZEITSCHRIFT FUR PAPYROLOGIE UND EPIGRAPHIK.
ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΚΙ ΑΛΛΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ – ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ AMHEIDA ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΜΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΤΟΥ, ΔΗΛΩΝΕΙ Η CRIBIORE. ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ «ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΕΚΕΙ, ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΩ ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ», ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η CRIBIORE.
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ (ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΔΩ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ) ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ.
ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΘΡΥΛΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ: Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ ΔΙΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΗΣ ΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟ (ΠΙΘΑΝΟΝ ΟΠΙΟ), ΤΟ ΟΠΟΙΟ «ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΑΚΡΙΑ ΤΗ ΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟ, ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗ ΛΗΘΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΡΡΩΣΤΙΑ», ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. «ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΙΕΙ ΑΝΑΜΕΜΕΙΓΜΕΝΟ ΣΕ ΚΥΠΕΛΛΟ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΕΝΑ ΔΑΚΡΥ ΣΤΟ ΜΑΓΟΥΛΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ. ΜΙΜΗΘΕΙΤΕ». Η ΛΕΞΗ «ΜΙΜΗΘΕΙΤΕ» ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΟΥΝ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ. ΑΡΧΑΙΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΗΡΕΜΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ.
ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, Η ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΑ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΡΗΤΟΡΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΝΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΘΕΟΤΗΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΘΕΟΥ ΕΡΜΗ. ΠΡΟΕΤΡΕΨΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΣΚΛΗΡΑ. «ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΤΟΛΜΗΡΟΙ, ΑΓΟΡΙΑ ΜΟΥ. Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΕΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΑΝΤΑΜΕΙΨΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΣΤΕΜΜΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΑΡΕΤΗΣ», ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ. «ΔΟΥΛΕΨΕ ΣΚΛΗΡΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ, Ο ΚΟΠΟΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΑΝΔΡΟΠΡΕΠΕΙΣ ...»
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΗΚΕ Η ΕΧΑΣΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ. ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΤΑΝ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΤΑΝ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΗΚΕ Η ΠΕΘΑΝΕ», ΓΡΑΦΕΙ Η CRIBIORE. ΑΦΟΥ ΕΚΛΕΙΣΕ, ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΝΤΙΝΟ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ «SERENOS», Ο ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΩΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟ ΧΩΡΟ.
ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΘΡΥΛΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ: Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ ΔΙΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΗΣ ΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟ (ΠΙΘΑΝΟΝ ΟΠΙΟ), ΤΟ ΟΠΟΙΟ «ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΑΚΡΙΑ ΤΗ ΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟ, ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗ ΛΗΘΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΡΡΩΣΤΙΑ», ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. «ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΙΕΙ ΑΝΑΜΕΜΕΙΓΜΕΝΟ ΣΕ ΚΥΠΕΛΛΟ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΕΝΑ ΔΑΚΡΥ ΣΤΟ ΜΑΓΟΥΛΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ. ΜΙΜΗΘΕΙΤΕ». Η ΛΕΞΗ «ΜΙΜΗΘΕΙΤΕ» ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΟΥΝ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ. ΑΡΧΑΙΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΗΡΕΜΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ.
ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, Η ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΑ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΡΗΤΟΡΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΝΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΘΕΟΤΗΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΘΕΟΥ ΕΡΜΗ. ΠΡΟΕΤΡΕΨΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΣΚΛΗΡΑ. «ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΤΟΛΜΗΡΟΙ, ΑΓΟΡΙΑ ΜΟΥ. Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΕΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΑΝΤΑΜΕΙΨΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΣΤΕΜΜΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΑΡΕΤΗΣ», ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ. «ΔΟΥΛΕΨΕ ΣΚΛΗΡΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ, Ο ΚΟΠΟΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΑΝΔΡΟΠΡΕΠΕΙΣ ...»
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΗΚΕ Η ΕΧΑΣΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ. ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΤΑΝ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΤΑΝ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΗΚΕ Η ΠΕΘΑΝΕ», ΓΡΑΦΕΙ Η CRIBIORE. ΑΦΟΥ ΕΚΛΕΙΣΕ, ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΝΤΙΝΟ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ «SERENOS», Ο ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΩΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟ ΧΩΡΟ.
ΤΟ
1979, ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΒΡΗΚΑΝ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ
SERENOS ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΣΤΟ ΦΩΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΡΓΑ
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΔΡΑ ΝΑ
ΠΑΙΖΕΙ ΦΛΑΟΥΤΟ. ΣΕ ΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΟ, ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ «ΗΤΑΝ
ΔΙΑΚΟΣΜΗΜΕΝΗ, ΕΙΤΕ ΜΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ Η ΜΕ ΖΩΝΤΑΝΕΣ
ΣΧΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ, ΓΙΑ
ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ», ΕΓΡΑΨΕ Η
SUSANNA MCFADDEN, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FORDHAM, ΣΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ
ΤΙΤΛΟ «ACTES DU XII COLLOQUE DE L' ASSOCIATION INTERNATIONAL POUR LA
PEINTURE MURALE ANTIQUE». (ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ
ΟΙΚΟINTERNAZIONALE L' ASSOCIAZIONE PER LA PITTURA MURALE ANTICA).
Ο
SERENOS ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΑ ΧΩΡΑ
ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΣΚΛΗΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΥΨΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΡΗΤΟΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ, ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η CRIBIORE. ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΚΑΤΑ ΠΑΣΑ
ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ«ΕΚΤΙΜΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ
ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΚΛΗΦΘΕΙ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΚΛΕΠΤΥΝΣΗΣ»,
ΓΡΑΦΕΙ Η CRIBIORE.
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 2008 ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ JOURNAL OF ROMAN ARCHAEOLOGY.
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 2008 ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ JOURNAL OF ROMAN ARCHAEOLOGY.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου